RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 17., csütörtök - Paszkál. Holnap Erik és Alexandra napja lesz.
 
 

Egy nemrég Tajvanon végzett felmérés szerint a rendszeres testmozgás csökkentheti a magas vérnyomással élők halálozási arányát. A 12 éven át tartó kutatássorozat alatt kiderült továbbá, hogy a mozgásszegény életmód körülbelül annyival növeli a halálozás esélyét, mintha 40-50 Hgmm-rel magasabb vérnyomás-értékkel élne együtt a páciens.

Publikálva Egész-ség
2012. április 19. csütörtök, 08:00

Magas a vérnyomása? Ezeket egye!

A kombinált ázsiai és mediterrán diéta, azaz a PAM (Pan-Asian Mediterranean) segít csökkenteni a magas vérnyomást, és javítja a kardiovaszkuláris és általános egészségünket. Sőt, bizonyos ételek rendszeres beillesztése a diétánkba még ennél is több előnyt jelenthet a vérnyomásunk szempontjából. Ha csökkenteni akarja a vérnyomását, iktassa be étrendjébe az alábbi ételeket.

Publikálva Egész-ség

A labda, amelyet naponta tíz percig kell nyomogatni, a magas vérnyomás elleni küzdelem hatékony, új eszköze lehet. A számítógépesített stresszlabda a vérnyomást és a pulzust szabályozó idegrendszeri terület aktivitását serkenti. Ez a terület, a paraszimpatikus idegrendszer felelős a vérnyomás csökkentéséért pihenés közben és nyugalmi helyzetben. Ez ellensúlyozza a szimpatikus idegrendszert, amely stressz és veszély esetén megnöveli a vérnyomást és pulzusszámot.

Publikálva Egész-ség

Egy, a burgonyafogyasztás és a vérnyomás közti kapcsolatot vizsgáló kutatás során kiderült, hogy naponta két kis adag lila burgonya elfogyasztása 4 százalékkal csökkentheti a vérnyomást anélkül, hogy súlygyarapodást okozna. Az ACS Journal of Agricultural and Food Chemistry című szaklapjában megjelent kutatás szerint bár ez a mértékű csökkenés kicsinek tűnhet, elegendő lehet a szívbetegségek megelőzéséhez.

Publikálva Egész-ség
2012. február 4. szombat, 07:37

Az édesítőszerek élettani hatásai

A Coloradói és a Floridai Egyetem kutatói a két legelterjedtebb mesterséges édesítőszer szervezetre gyakorolt rövid- és hosszú távú hatásait vizsgálták meg, miután bebizonyosodott, hogy a túlzott fruktózbevitel magas vérnyomást, vesebetegséget és diabéteszt okozhat. A kutatás részleteit a Metabolism című tudományos szakfolyóirat legújabb számában publikálták.

Publikálva Egész-ség

A magas vérnyomás a leggyakoribb szív- és érrendszeri betegség: felnőttkorában minden negyedik-ötödik embernek kórosan megemelkedik a vérnyomása, és megfelelő kezelés nélkül ennek súlyos következményei lehetnek. Két amerikai kutató áttekintette, hogy a gyógyszeripar előállította szerek helyett milyen természetgyógyászati módszerekkel igyekeznek mérsékelni, sőt lehetőleg megszüntetni ezt a kóros állapotot.

Publikálva Egész-ség
2011. augusztus 29. hétfő, 14:00

Tíz vérnyomáscsökkentő élelmiszer

A vérnyomás alapesetben természetes módon emelkedik és süllyed, de a tartós megnövekedett állapot, vagyis a magas vérnyomás károsíthatja a szívünket, a vesénket, sőt akár az agyunkat is.

Publikálva Életmód
2011. augusztus 28. vasárnap, 08:00

Vesebetegségeket is okozhat a metabolikus szindróma

A metabolikus szindróma egy sor egészségügyi rendellenességet jelent, amelyek együttesen növelik a cukorbetegségre, az agyvérzésre, a szív- és érrendszeri betegségekre, valamint a korai halálra való hajlamot. A szindróma diagnosztizálásához az alábbi jellemzőkből három, vagy több együttes jelenléte szükséges: magas vérnyomás, magas vércukorszint, derék és hastájon felhalmozódott zsír, alacsony jó koleszterinszint és magas zsírsavszint.

Publikálva Egész-ség
2011. június 15. szerda, 14:00

Vérnyomáscsökkentés céklával

A statisztikák szerint a fejlett nyugati társadalmakban a felnőtt emberek 30%-a szenved a magas vérnyomástól, amit ha egyszer diagnosztizálnak, élete végéig gyógyszerek szedésére ítéli a beteget. Nem egyszerű dolog megtalálni a megfelelő vérnyomáscsökkentőt, amellett ezek szedése sokszor kellemetlen közérzettel jár – és akkor még a mellékhatásokról nem is beszéltünk.

Publikálva Egész-ség
2011. május 22. vasárnap, 08:00

Paradicsommal a szívbetegségek ellen

A rendszeres paradicsomfogyasztás helyettesítheti a magas vérnyomás- és koleszterinszint ellen szedett gyógyszereket, így segíthet megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket áll az Adelaide Egyetem legújabb kutatásainak egyikében.

Publikálva Egész-ség
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 3
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Fair Sunny Partly Cloudy Mostly Cloudy T-Storms
15C 19C 24C 27C 24C
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő