Káros lehet a szívnek a túl kevés és a túl sok alvás is
A szív szempontjából az arany középút lenne az alvást illetően is a legjobb. Ha ugyanis hat óránál kevesebbet vagy nyolc óránál többet pihenünk, akkor is emeljük bizonyos szívbetegségek kockázatát. Egy fárasztó hét után ki ne szeretne legalább 10 órát aludni? Hiába esik azonban jól a pihenés, a heti alváshiányt a szívünk szempontjából nem pótolhatjuk a hétvégén.
Kapcsolat az alvási apnoe és a stroke között
Az alvás közbeni légzéskimaradást már eddig is összefüggésbe hozták a stroke-kal, friss kutatások szerint azonban ez a rendellenesség akár úgynevezett csendes stroke-ot is okozhat, amikor mindenféle látható tünet nélkül pusztulnak el az agyszövetek. Egy másik vizsgálat során pedig azt mutatták ki a szakemberek, hogy a stroke előtti gyors memóriaromlás megnöveli a betegség halálos kimenetelének arányát.
A zöld tea jótékony hatásai az idősekre
Az elmúlt pár év során számos kutatás vette górcső alá a zöld teák egészségre gyakorolt jótékony hatásait. A kutatási eredmények alapján megállapítható, hogy a zöld tea rendszeres fogyasztása csökkenti az olyan időskorra jellemző betegségek, mint a csontritkulás, a stroke és a kognitív leépülés valószínűségét.
Milyen károkat okoz szervezetünkben az alkohol?
Mindenki ismeri a túlzott alkoholfogyasztás rövidtávú hatásait: másnaposság, fejfájás, rossz közérzet, karikás szemek. Viszont a rendszeres alkoholfogyasztás hosszú távon számos olyan komoly betegség kialakulásához vezethet, mint a mellrák, szívbetegségek, a stroke, vagy a májzsugor. Nem is beszélve a szellemi és a szociális érintkezést (pl. család) befolyásoló problémákról...
Bajaink eredete
Depresszió, demencia, alkoholfüggőség és sztrók – ezek az európai lakosság körében leggyakrabban előforduló betegségek. Mivel a legtöbb ilyen betegséget több éves késéssel vagy sokszor egyáltalán nem diagnosztizálják és a betegeknek legfeljebb a harmada kap kezelést, e betegségek valódi mértéke és társadalmi terhe igen súlyos lehet.
Nem csökkenti a szívroham és a stroke kockázatát a niacin
Bár egyes korábbi tanulmányok arról írtak, hogy a niacin nevű étrend-kiegészítő növeli a HDL-koleszterin („jó” koleszterin) szintjét, az amerikai Nemzeti Egészségügyi Intézet (NIH) 18 hónappal hamarabb leállított egy ezt célzó tanulmányt, ugyanis nem bizonyosodott be a szer előnyös hatása a szívrohamok és a stroke (szélütés) szempontjából.
A stroke segített leszokni a dohányzásról
Egy 58 éves amerikai asszony minden módszert kipróbált, hogy leszokjon a dohányzásról, de nem járt sikerrel. Egy váratlan stroke-ot követően egyik napról a másikra teljesen megszűnt az asszony nikotinéhsége.
A diétás kóla növelheti az érrendszeri kockázatokat
Még ha diétás kólát iszik is valaki a cukrozott változat helyett, jóval nagyobb lehet az érrendszeri megbetegedések kockázata, mint azoknál, akik nem isznak szénszavas italokat, állítja az Amerikai Sztrók Egyesület 2011-es nemzetközi sztrók konferenciáján bemutatott kutatás.
Egyen halat, de ne sütve!
Közismert, hogy az ómega-3 zsírsavak, amelyeket a halak tartalmaznak, védenek a szívbetegségek és a sztrók ellen. Arra azonban még nem figyelmeztettek eddig a kutatók, hogy a hal, ha sütve fogyasztják, védőfaktor helyett inkább rizikófaktorrá válik.
Egyen halat, de ne sütve!
Közismert, hogy az ómega-3 zsírsavak, amelyeket a halak tartalmaznak, védenek a szívbetegségek és a sztrók ellen. Arra azonban még nem figyelmeztettek eddig a kutatók, hogy a hal, ha sütve fogyasztják, védőfaktor helyett inkább rizikófaktorrá válik.
RSS









