Egész-ség
Együnk brokkolit!
Ha a brokkoli és az egyéb, úgynevezett keresztes virágú zöldség egészségügyi előnyeit akarjuk élvezni, nem elég azokat táplálék-kiegészítő formájában szedni, hanem magukat a zöldségeket kell fogyasztani. Ennek oka az Oregon Állami Egyetem Linus Pauling Intézetének tudósai által kiadott tanulmány szerint az, hogy a bennük található kulcsfontosságú fitokemikáliák csak így tudnak teljes mértékben felszívódni.
Brokkolival a mellrák ellen
Brokkolit nyersen? Kinek jutna eszébe ilyen? Pedig a tények mellette szólnak. A nyersen fogyasztott brokkolinál a sulforaphane biológiai hasznosulása 37%, míg a főtt brokkoli esetében ez mindössze 3,4%-ot ér el.
Antioxidánsokkal és D-vitaminnal a mell- és petefészekrák ellen
Többféle, antioxidánsokban gazdag élelmiszer fogyasztása csökkenti a mell- és a petefészekrák kialakulásának valószínűségét. Erre a következtetésre jutottak amerikai kutatók. Eredményeikről a Rákkutatók Amerikai Társaságának éves konferenciáján számoltak be Washingtonban 2006 áprilisában. Kimutatták azt is, hogy a D-vitamin bevitele ugyancsak mérsékli az említett rákbetegségek rizikóját.
Mit kértek ma reggelire, gyerekek?
Cikkünk szerzője alaposan elolvasta, ki is jegyzetelte a ételcsomagoláson található összetevőkről tájékoztató feliratokat. Végkövetkeztetése: ez van ma, de mi lesz még, ha megjelennek (talán már jelen is vannak) a génmódosított összetevőket tartalmazó élelmiszerek?
Az étel mint energiaforrás (2.)
Nézzük, hogyan tehetjük bioenergiákkal telítetté az ételeinket. Cikkírónk markáns álláspontjából kiderül, melyik ételt miképp érdemes el(ő)készíteni ahhoz, hogy a legelőnyösebb módon, bioenergiában bővelkedő, teljes értékű táplálékként hasznosíthassa a szervezetünk.
A káposzta és társai
A káposztafélék késő ősztől egészen a tavaszi hónapokig fontos tényezői táplálkozásunknak. Bár sokan idegenkednek ezektől a téli zöldségféléktől, érdemes megbarátkozni a belőlük készült ételekkel, annál is inkább, mert némelyikük akár a gyógynövények közé is sorolható.
A brokkoli fogyasztása jelentősen csökkentheti a rák kockázatát
Jól ismerjük a brokkoli vagy a káposzta egészségvédő, jótékony hatásait. De mit tegyen, aki nincs oda értük? Nos, örülhetünk a jó hírnek: brokkolit elegendő havonta csupán háromszor fogyasztani ahhoz, hogy jelentősen csökkentsük a rák kialakulásának kockázatát.
Gyógynövények a nyaraláshoz
Nyaralás előtt mindenki felkészül arra, hogy az erős napsugárzás ellen védje testét, mind a ruházatával, mind napszemüveggel vagy kozmetikumokkal, de gondolnak-e a váratlan, kellemetlen helyzetekre? Ilyen esetekre ajánlom gyógynövények és népi gyógymódok alkalmazását.
Ha baj van a pajzsmiriggyel
Sok ember betegszik meg a pajzsmirigyműködés zavara miatt. Míg régebben a Magyarországon általános jódhiányos táplálkozás miatt inkább az alulműködés volt általános, ma egyre többen a túlműködő vagy gyulladt pajzsmirigyük miatt keresnek segítséget. Miért e változás?
A tej és a tejtermékek egészségkárosító hatásai: ez lenne a feketeleves?
Ki ne hallotta volna nap mint nap, hogy „a tej egészséges” vagy „tápanyagokban gazdag”, „a gyermekek számára fontos” stb... Sajnos az alábbiak szerint pont az ellenkezője az igaz. Kérem, fordítson egy kis időt erre a cikkre. Mindig az váltja ki a legnagyobb megdöbbenést és kételyt, amit nem a többség hangoztat vagy csinál. Az alábbi tények nagyon befeketítik a tejet. Ha a fenti reklámszövegek igazak volnának, akkor könnyű lenne igazolni a valódiságukat. Vegyük csak sorra ezeket a vizsgálati eredményeket! E cikk szerzője, Pusztai Árpád, tudományos forrásokra utalva, megkérdőjelezi a tej több ilyen, egészségesnek hitt tulajdonságát. Pusztai Árpád magyar származású, világszerte ismert biokémikus, akinek korábban már közöltük írását a szója egészségkárosító hatásairól.
RSS








