RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 17., csütörtök - Paszkál. Holnap Erik és Alexandra napja lesz.
 
 
2012. április 25. szerda, 13:46

Az egészséges üdítőkben is sok a cukor

Egy nemrég végzett felmérés tanúsága szerint az emberek általában lebecsülik az egészségesnek titulált italok cukortartalmát. A Glasgow Egyetem szakértői 2000 britet kértek fel, hogy saccolják meg, mennyi cukor található az egyes üdítőitalokban. Meglepő módon a legtöbben a szénsavas üdítők cukortartalmát túl-, a gyümölcslevek és ízesített ásványvizek cukortartalmát viszont alábecsülték.

Publikálva Egész-ség

Bár a szülők úgy gondolják, egészséges, ha a gyerekeiknek gyümölcslevet vagy turmixot adnak, ezzel mégis akaratlanul a fogszuvasodás veszélyeinek teszik ki a kicsiket. A turmixok és a gyümölcslevek gyakori fogyasztása károsítja a gyermekek fogzománcát – állítja Kathryn Harley, vezető fogorvos. Ezt az amerikai országos felmérések is alátámasztják, amelyek szerint az ötéves gyerekek mintegy fele a sok üdítőital miatt már fogszuvasodásban szenved. Mielőtt még legyintenénk – á, ez az amerikaiak problémája –, ha körülnézünk, akkor azzal kell szembesülnünk, hogy itthon sem sokkal jobb a helyzet.

Publikálva Egész-ség
2012. január 5. csütörtök, 08:16

Szívbarát cukor

Egy újfajta cukor segíthet megelőzni a szívbetegségeket, állítja a Melbourne Egyetem két kutatója, Dr. Corin Storkey és Carl Schiesser professzor. A kutatók Michael Davis professzor (Szívkutató Intézet) közreműködésével cukor és szelénium alapú szert hoztak létre a szívbetegségek megelőzésére. Az összetevőket nemzetközileg levédették annak reményében, hogy a jövőben gyógyászati célokra használják majd fel.

Publikálva Egész-ség
2011. június 23. csütörtök, 14:00

A cukor gyengíti a memóriát?

Előfordul, hogy nem jutnak eszébe a nevek? Belép egy szobába, és nem tudja, miért ment oda? Elfelejt egy szót a mondat közepén? Idősebb korban ezek az események egyre gyakrabban következhetnek be, és sokan azt hiszik, hogy ezek az Alzheimer-kór jelei, pedig az esetek többségében csupán az öregedéssel együtt járó természetes emlékezetgyengülésről van szó.

Publikálva Egész-ség
2005. augusztus 1. hétfő, 06:52

Ne olvassa, csak vegye és egye!

Az egyik természetgyógyász folyóirat hátsó borítóján egész oldalas hirdetés jelent meg két új, patikában recept nélkül kapható készítményről. Ez itt nem a reklám helye, ezért az egyszerűség kedvéért nevezzük őket T.-nek és E.-nek. A hirdetés szlogenje szerint T. segítségével tisztán gondolkodhatunk, E. pedig csökkenti az elalvás előtti feszültséget. Az ember természetesen kíváncsi, miből állhat két ilyen kiváló hatású készítmény. És ekkor éri a meglepetés!

Publikálva Nyílt tér

A világon élő több százmillió cukorbeteg számára jó hírt jelenthet, hogy a jövőben a naponta esetleg többször beadott inzulininjekció helyett esetleg szájon át belélegezhető formában is bejuttathatják szervezetükbe ezt a nélkülözhetetlen hormont. Az Egyesült Államokban a gyógyszerek engedélyezéséről döntő hivatal illetékesei már javasolták ennek az új hatásmechanizmusú készítménynek a jóváhagyását. Ugyanakkor a döntés és a szer későbbi felhasználása komoly kétségeket ébreszt a szakemberekben, mert egyelőre nincsenek adatok arról, hogy a közvetlenül a tüdőbe jutó és onnan felszívódó inzulin hosszú távon milyen hatást gyakorol a szervezetre.

Publikálva Nagyvilág
2006. október 18. szerda, 08:16

A cukor és az elhízás kapcsolata

A fejlett országokban a népesség mintegy 25 százaléka túlsúlyos. Meghökkentő, de ugyanez az arány a fejlődő országokban a szegényebbek között is. Az elhízás növeli a krónikus betegségek, elsősorban a cukorbaj, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Publikálva Életmód
2006. szeptember 27. szerda, 06:10

Az étel mint energiaforrás (1.)

Az ételek, táplálékok tápanyagtartalmának és energiaértékének kiegyensúlyo­zottnak, valamint egyénre, vércsoportra szabottnak kellene lennie. Mind a tápanyaghiány, mind az energiahiány vagy túladagolás, de a vércsoportnak való meg nem felelés is, befolyásolja az egészségi állapotot, a teljesítőképességet.

Publikálva Életmód
2006. augusztus 31. csütörtök, 07:15

Tejcukorérzékenyek, figyelem!

A laktóz intolerancia kialakulásának többnyire genetikai okai vannak. Amikor még nem háziasítottunk olyan állatokat, melyek tejet adtak volna, az emberek genetikai felépítése eltérő volt a maihoz képest, így az anyatejről való leválasztás után senki sem tudta tovább a tejcukrot megemészteni. Az idők folyamán a változó körülményekhez valamilyen szinten igazodott szervezetünk, így kezdtek kialakulni olyan variánsok, akiknél a tejcukor lebontásához szükséges enzim szoptatás után is megmaradt, ugyanis az emlősökben – a szoptatási periódus után – a vékonybél laktázaktivitása mindig megszűnik.

Publikálva Életmód

Mindenki tudja, mennyire ártalmas a mások által kifújt füst beszívása a tüdő működése szempontjából, de arra csak egy most lezárult vizsgálat mutatott rá, hogy a passzív dohányzás növeli a cukorbetegség (diabétesz) kialakulásának esélyét. A kutatás arra is rávilágított, hogy a passzív dohányzás bizonyos szempontból nagyobb veszélyeket rejt magában, mint az aktív, mert más mérgek is bekerülnek a szervezetbe.

Publikálva Egész-ség
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 2
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Fair Sunny Partly Cloudy Mostly Cloudy T-Storms
14C 19C 24C 27C 24C
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő