RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. február 9., Csütörtök - Abigél és Alex. Holnap Elvira napja lesz.
 
 
2005. augusztus 26. péntek, 08:47

Orvosi kutatások – mit fogadhatunk el?

Az emberben egyre több a bizonytalanság, ha újfajta orvosi terápiákról hall, mert nem tudhatja, vajon valóban eredményes-e az adott eljárás. Egyre többen gondolkodnak így, és most egyfajta muníciót kaptak, miután kutatók három tekintélyes orvosi szaklapban 1990-2003 között megjelent szakcikkek következtetéseit hasonlították össze. Kiderült, hogy sok esetben nem bizonyult jónak, sőt ártott, vagy legalábbis csak igen csekély mértékben segített valamilyen új eljárás a betegeknek – szemben a korábban megfogalmazottakkal.

Publikálva Nagyvilág

Az amerikai (és más országokban, így nálunk is érvényben lévő) RDA, vagyis napi ajánlott étrend-kiegészítés ajánlott értékei túl alacsonyak. Majdnem mindet azonnal növelni kéne, jelentette ki egy orvosokból, akadémikusokból és kutatókból álló független bizottság.

Publikálva Életmód
2008. június 26. csütörtök, 08:42

Tüdőrákot okozhat az E-vitamin?

Az E-vitamin – magas dózisban, táplálékkiegészítőként fogyasztva – növelheti a tüdőrák kialakulásának veszélyét. Egy kutatás során 77 000 embert vizsgáltak meg, akik napi 400 mg E-vitamint fogyasztottak. A vizsgált személyeknél 28%-kal nőtt a rák kialakulásának esélye.

Publikálva Egész-ség

Lassan egy éve hazánkban is alkalmazzák az EU-ban érvényes szabályozást az étrend-kiegészítők összetételéről, használatáról. Ennek megfelelően szigorúan meghatározták, milyen állítások szerepelhetnek a termékek címkéjén, mit szabad és mit tilos feltüntetni rajtuk.

Publikálva Egész-ség

Tél derekán szembesülünk azzal, hogyan juttathatjuk be szervezetünkbe a legegészségesebb táplálékot, hiszen ilyenkor friss zöldség, gyümölcs alig kapható. Szerencsére segít az aszalt szilva és a mazsola. Kevesen tudják, hogy mindkét finomság erős antioxidáns hatású.

Publikálva Egész-ség
2007. december 4. kedd, 22:31

Erősítsük meg az immunrendszerünket

Az immunrendszer megerősítése komplex feladat. Fitoterapeuta természetgyógyász szerzőnk sorozatának ebben a cikkében ezúttal áttekinti a szervezet külső és a belső védelmének elemeit, ismerteti a gyógynövények szerepét és szól a gondolatok, az érzelmek hatásáról.

Publikálva Egész-ség
2007. május 16. szerda, 08:16

Ne hagyjuk magunkat elrozsdásodni!

Mi kell a szervezet tökéletes működéséhez? Miből tudhatjuk, jó-e egy multivitamin? Miért fontos a C-vitamin, az E-vitamin és a szelén triumvirátusa? Mitől védenek bennünket a telítetlen zsírsavak? Minderről Csizmadia Imre professzorral, az MTA tagjával beszélgettünk.

Publikálva Egész-ség
2007. április 25. szerda, 06:45

„Gyilkos” vitaminok? Szó sincs róla!

Néhány héttel ezelőtt szétkürtölte a világsajtó, hogy egy tekintélyes orvosi folyóirat szerint többféle népszerű vitamin is árt az egészségnek. Bár független elemzők hamarosan ízeire szedték az eredeti tanulmányt, cáfolták állításait, a világlapok erről már hallgattak.

Publikálva Egész-ség

Az alternatív és természetes módszerekkel gyógyítók egyetértenek abban, hogy a daganatos betegségek (kevés kivételtől eltekintve) az évtizedeken át követett helytelen életmód következményeként alakulnak ki. Több szerző a rákot anyagcsere-betegségként nevezi meg.

Publikálva Egész-ség
2007. január 30. kedd, 23:10

Ha baj van a pajzsmiriggyel

Sok ember betegszik meg a pajzsmirigyműködés zavara miatt. Míg régebben a Magyarországon általános jódhiányos táplálkozás miatt inkább az alulműködés volt általános, ma egyre többen a túlműködő vagy gyulladt pajzsmirigyük miatt keresnek segítséget. Miért e változás?

Publikálva Egész-ség
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 2
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő