RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 17., csütörtök - Paszkál. Holnap Erik és Alexandra napja lesz.
 
 
2012. május 16. szerda, 14:08

Naponta egy hal az orvost távol tartja?

Az EuroPRevent 2012 konferencia résztvevői azt az általános következtetést vonták le a kutatásokból, hogy az emberek többségének, akár egészséges, akár valamilyen szív-érrendszeri betegségben szenved, hasznára válik az olajos halak fogyasztása. Persze a halfogyasztás mellett mindenkinek törekednie kell arra is, hogy egészségesen étkezzen, ne dohányozzon és eleget mozogjon.

Publikálva Egész-ség
2012. március 30. péntek, 14:18

Károsítja a spermiumokat a túl sok zsír

Egy új kutatás szerint a telített zsírokban gazdag étrend károsan hat a spermaszámra. Ha tehát valaki apaságra készül, jobban teszi, ha lemond a reggeli szalonnás tojásrántottáról. Az egyes étrendek és a férfi termékenység összefüggését vizsgáló eddig legnagyobb szabású tanulmányból az derült ki, hogy a telített zsírokban gazdag étrenden élő férfiak esetében a legalacsonyabba spermaszám és a sperma minősége. A jótékony zsírokat, köztük omega-3 zsírsavakat nagy mennyiségben fogyasztó férfiakban viszont jobb a sperma minősége.

Publikálva Egész-ség

A legújabb kutatások szerint a mediterrán étrend segíthet csökkenteni a kisebb agyi erek károsodását. A felmérést végző tudósok ezer önkéntes agyi állapotát követték figyelemmel. A résztvevők többé-kevésbé mind a mediterrán étrend szerint étkeztek, amelyben legfőképpen friss zöldségek és gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék, olajos magvak, hüvelyesek és természetes növényi olajok szerepelnek.

Publikálva Egész-ség

A közhiedelemmel ellentétben, mely szerint a sokat mozgó emberek kevésbé hajlamosak a hízásra, egy új kutatás azt mutatja, hogy a kalóriát gyorsan és lassan égetők egyforma valószínűséggel szednek fel felesleges kilókat az édességekkel megspékelt ünnepi időszakokban. „Kutatásunk nem támasztja alá azt a feltételezést, hogy a testsúlyt szabályozza az, ha valaki nagyon aktív, sok testmozgást végez” – állítja a tanulmány vezető szerzője, Dale Schoeller, a Wisconsini Egyetem professzora. „Ez persze nem azt jelenti, hogy nem érdemes mozogni, mert rengeteg egészségügyi előnye van a fizikai aktivitásnak és a magas energiafelhasználásnak.”

Publikálva Egész-ség

Azok az ovisok, akik kisebb adag ebédet kapnak, több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak nap közben, állítják a kutatók. Sara Sweitzer táplálkozástudományi kutató leszögezte: oda kell figyelni, hogy a gyerekek mindig az életkoruknak megfelelő élelmiszereket kapják. „Ha azonban már az étkezés elején jóllaknak, kisebb valószínűséggel fogják a végén desszertként elfogadni a zöldságet és a gyümölcsöt” – vélekedett a szakember.

Publikálva Egész-ség
2012. január 5. csütörtök, 13:44

Valóban kipukkadhat a hasunk a túl sok evéstől?

„Annyit ettem, hogy mindjárt kipukkad a hasam.” Biztosan mindenki hallotta már ezt a mondatot a karácsonyi nagy lakomák végén. De vajon mennyit kell ennünk ahhoz, hogy szó szerint kidurranjon a hasunk, és egyáltalán lehetséges ez? „A válasz talán meglepően hangzik, de a gyomor valóban megrepedhet, ha túl sokat eszünk. Lehetséges, de nagyon ritka jelenség” – mondta Dr. Rachel Vreeman, az Indianai Orvosi Egyetem gyermekorvos docense.

Publikálva Egész-ség
2011. november 23. szerda, 13:48

Lassú evés, kevesebb kalória

Nem csak az számít, hogy mit eszünk és mikor, úgy tűnik, hogy az sem mindegy, milyen tempóban fogyasztjuk el az ételt. Aki ugyanis túl gyorsan eszik, több kalóriát fogyaszt. A Rhode Island Egyetem két új kutatása szerint valóban összefüggés van az étel gyors elfogyasztása és a testsúly között. A vizsgálatokból ugyanis kiderült, a férfiak alapvetően gyorsabban esznek, mint a nők, valamint az is, hogy a finomított gabonákat rövidebb idő alatt fogyasztjuk el, mint a teljes kiőrlésűeket.

Publikálva Egész-ség
2011. október 10. hétfő, 14:00

Hat étel, amitől még éhesebbek leszünk

Bizonyos ételekből bármennyit eszünk, sosem lakunk jól. Lassanként egyre többen rádöbbennek, hogy az egészséges ételek eltelítenek, a feldolgozott, egészségtelen élelmiszerek viszont nem verik el az éhségünket, szinte olyan, mintha semmit sem ettünk volna. Ennek oka az, hogy tápanyagtartalmuk a feldolgozás alatt lecsökken. Ráadásul akárhogyan próbálunk ellenállni, bizonyos ételek függőséget okoznak.

Publikálva Egész-ség
2011. október 7. péntek, 14:00

Előretör a paleolit étrend

Az ősember étrendjét istenítő egyre növekvő tömeg azt állítja, hogy a kőkori ember vadászó-gyűjtögető életmódja enyhíthet az olyan problémákon, mint az elhízás, a 2-es típusú cukorbetegség és több szívbetegség. A Paleolit Diéta mozgalom mögé felsorakozott néhány tudós és fitnesz guru is, sőt, orvosi kutatásokban is elismerően nyilatkoztak róla, bár homlokegyenest az ellentéte annak, amit a vezető táplálkozástudományi szakemberek és kormányzati kézikönyvek mondanak.

Publikálva Egész-ség
2011. szeptember 15. csütörtök, 14:00

Életmódváltás ésszel

Ha az ember rászánja magát, hogy átáll az egészséges étkezésre, igen nagy kihívásokkal találja szemben magát. Az alábbiakban E. A. Stewart táplálkozási szakértő segítségével azokat a leggyakoribb hibákat vesszük sorra, amelyeket a hirtelen fellelkesült háziasszonyok gyakran elkövetnek e téren. Sokan csak a friss zöldségben és gyümölcsben bíznak, amit igen nehézkes minden nap beszerezni, főleg, ha nincs a közelünkben piac.

Publikálva Életmód
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 3
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Fair Sunny Partly Cloudy Mostly Cloudy T-Storms
15C 19C 24C 27C 24C
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő