RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. február 9., Csütörtök - Abigél és Alex. Holnap Elvira napja lesz.
 
 
2012. február 4. szombat, 07:37

Az édesítőszerek élettani hatásai

A Coloradói és a Floridai Egyetem kutatói a két legelterjedtebb mesterséges édesítőszer szervezetre gyakorolt rövid- és hosszú távú hatásait vizsgálták meg, miután bebizonyosodott, hogy a túlzott fruktózbevitel magas vérnyomást, vesebetegséget és diabéteszt okozhat. A kutatás részleteit a Metabolism című tudományos szakfolyóirat legújabb számában publikálták.

Publikálva Egész-ség

A magas vérnyomás a leggyakoribb szív- és érrendszeri betegség: felnőttkorában minden negyedik-ötödik embernek kórosan megemelkedik a vérnyomása, és megfelelő kezelés nélkül ennek súlyos következményei lehetnek. Két amerikai kutató áttekintette, hogy a gyógyszeripar előállította szerek helyett milyen természetgyógyászati módszerekkel igyekeznek mérsékelni, sőt lehetőleg megszüntetni ezt a kóros állapotot.

Publikálva Egész-ség
2011. augusztus 29. hétfő, 14:00

Tíz vérnyomáscsökkentő élelmiszer

A vérnyomás alapesetben természetes módon emelkedik és süllyed, de a tartós megnövekedett állapot, vagyis a magas vérnyomás károsíthatja a szívünket, a vesénket, sőt akár az agyunkat is.

Publikálva Életmód
2011. augusztus 28. vasárnap, 08:00

Vesebetegségeket is okozhat a metabolikus szindróma

A metabolikus szindróma egy sor egészségügyi rendellenességet jelent, amelyek együttesen növelik a cukorbetegségre, az agyvérzésre, a szív- és érrendszeri betegségekre, valamint a korai halálra való hajlamot. A szindróma diagnosztizálásához az alábbi jellemzőkből három, vagy több együttes jelenléte szükséges: magas vérnyomás, magas vércukorszint, derék és hastájon felhalmozódott zsír, alacsony jó koleszterinszint és magas zsírsavszint.

Publikálva Egész-ség
2011. június 15. szerda, 14:00

Vérnyomáscsökkentés céklával

A statisztikák szerint a fejlett nyugati társadalmakban a felnőtt emberek 30%-a szenved a magas vérnyomástól, amit ha egyszer diagnosztizálnak, élete végéig gyógyszerek szedésére ítéli a beteget. Nem egyszerű dolog megtalálni a megfelelő vérnyomáscsökkentőt, amellett ezek szedése sokszor kellemetlen közérzettel jár – és akkor még a mellékhatásokról nem is beszéltünk.

Publikálva Egész-ség
2011. május 22. vasárnap, 08:00

Paradicsommal a szívbetegségek ellen

A rendszeres paradicsomfogyasztás helyettesítheti a magas vérnyomás- és koleszterinszint ellen szedett gyógyszereket, így segíthet megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket áll az Adelaide Egyetem legújabb kutatásainak egyikében.

Publikálva Egész-ség
2011. május 11. szerda, 08:00

7 tévhit a koffeinről

Sok ember számára a reggel a kávéval kezdődik. A gőzölgő csésze felett a még csendes lakásban jól esik átgondolni az előttük álló napot. Ez egyfajta rituálé, de valóban csak erről van szó, vagy szimplán a koffein élvezetéről? Vegyük sorra, milyen kockázatokkal járhat a reggeli vagy az ebéd utáni kávé élvezete!

Publikálva Egész-ség
2011. április 28. csütörtök, 14:00

A gyógyító hibiszkusz

A szobanövények közül az egyik legkedveltebb a hibiszkusz (Hibiscus rosa sinensis) vagy kínai rózsa. Nem csak szép, de igen hasznos virág. Gyógyító minőségéről még a gyakorlott kertészek közül is kevesen tudnak, pedig a hibiszkusz levelei és virágai ősidők óta használatban vannak a gyomor- és bélrendszeri megbetegedések, az aranyér, a dizentéria és a heveny bőrgyulladások gyógyításánál.

Publikálva Nyílt tér
2011. január 17. hétfő, 08:00

Vérnyomás csökkentés tabletták nélkül

A híres angol Queen Mary’s William Harvey Kutató Intézetben Amrita Ahluwalia professzor vezetésével olyan jelentős felfedezésre tettek szert, mellyel megváltoztathatják minden harmadik felnőtt ember életét.

Publikálva Életmód
2010. október 18. hétfő, 14:00

Mozogjunk az optimális vérnyomásért!

Ne fogjuk a magas vérnyomást csak a genetikára. Bár a hajlam kockázati tényező lehet, sokkal több múlik az életmódunkon, főleg a mozgáson. Már a kitartóan végzett jó tempós gyaloglás is képes lejjebb vinni az értékeket, és fél év rendszeres mozgás hatása a leleteinken és súlyunkban is pozitív változást eredményez. Néhány tippet adunk, hogyan sikerülhet annak is, aki már régóta hanyagolta a mozgást.

Publikálva Életmód
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 3
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő