Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 22., kedd - Júlia és Rita. Holnap Dezső napja lesz.
 
 

A diétás kóla növelheti az érrendszeri kockázatokat

Natúrsziget  2011. március 17. csütörtök, 14:00
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Még ha diétás kólát iszik is valaki a cukrozott változat helyett, jóval nagyobb lehet az érrendszeri megbetegedések kockázata, mint azoknál, akik nem isznak szénszavas italokat, állítja az Amerikai Sztrók Egyesület 2011-es nemzetközi sztrók konferenciáján bemutatott kutatás.

Dietás colaA kiterjedt, több etnikumot is érintő kutatásból, mely 2564 személyt vizsgált, a kutatók azt állapították meg, hogy azoknál az embereknél, akik minden nap ittak diétás kólát, 61 százalékkal nagyobb volt a érrendszeri kockázatok arány, mint azoknál, akik nem ittak.

„Ha az eredményeinket további kutatások is igazolják, akkor kimondhatjuk, hogy a diétás kóla az érrendszerre gyakorolt kimenete szempontjából nem optimális helyettesítője a cukorral ízesített italoknak,” mondta Hannah Gardener, Sc. D, a cikk fő szerzője és az University of Miami Miller School of Medicine epidemiológusa.

A kutatásban résztvevők átlag életkora 69 év, 63 százalékuk nő volt. 21% volt a fehér, 24% a fekete és 53% a spanyol résztvevők aránya.

A fogyasztási szokásokra irányuló kérdések alapján a kutatók 7 csoportba osztották a megkérdezetteket. Aki egyáltalán nem ivott szénsavas italt, kevés szénsavas italt ivott (havi 1 és heti 6 között), napi rendszerességgel fogyasztott; illetve a keveset és rendszeresen fogyasztók közül, aki csak diétás kólát vagy diétás és normál kólát is fogyasztott.

Átlagosan 9,3 éves követés alatt 559 érrendszeri megbetegedés történt. A kutatók figyelembe vették a résztvevők korát, nemét, etnikai hovatartozását, dohányzási szokásait, testedzését, alkoholfogyasztását és napi kalóriabevitelét. És még miután a kutatók a páciensek metabolikus szindróma, perifériás érrendszeri betegség és szívbetegség történetét is beleszámolták, a megnövekedett kockázat továbbra is 48 százalékkal magasabb maradt.

(Forrás: Diet Soda May Raise Odds of Vascular Events, angolból fordította: Harrach Orsolya)

Login to post comments
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Rain Shower PM T-Storms PM T-Storms Partly Cloudy Partly Cloudy
17C 27C 26C 22C 22C
Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat