Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 22., kedd - Júlia és Rita. Holnap Dezső napja lesz.
 
 

Nem használ a szójabab

Natúrsziget  2011. szeptember 6. kedd, 14:00
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Sokan használnak szójakészítményeket a csontsűrűségük javításáért és a menopauza tüneteinek enyhítéséért, de egy új tanulmány szerint ezzel néha még rontanak is az állapotukon. Úgy tapasztalták, hogy az ezt szedő nők körében többen szenvednek hőhullámoktól, mint azok, akik a kísérlet során placebót kaptak.

Nem használ a szójabab„Eredményeink megcáfolják azt a népszerű elképzelést, miszerint a szójabab segít ezen problémák megoldásában.” – mondta el a kutatás vezetője Dr. Silvina Levis, a Miaimi-i Miller Orvosi Iskola munkatársa.

Kutatásukba 248 változókorban lévő asszonyt vontak be, akik csontsűrűsége a vizsgálat kezdetén megfelelő volt. Véletlenszerűen osztották őket két csoportra: az egyik tagjai naponta 200 milligramm szójababot tartalmazó tablettát vettek be, míg a másik társaság placebót kapott. Két év múlva úgy tapasztalták, hogy a két csoport tagjainak ugyanolyan állapotban voltak a csontjai.

A menopauza tünetei tekintetében hasonló volt az eredmény. Kezdetben 176 nő számolt be valamilyen kellemetlen tünetről, mint például hőhullámok, éjjeli izzadás, álmatlanság, a nemi vágy elvesztése vagy hüvelyszárazság. A vizsgálat leteltével mindkét csoport tagjai azonos arányban élték át ezeket, kivéve a hőhullámokat, amely aránya a szóját szedők körében 48, az ezt nem kapók között pedig 32 százalék volt. Emellett egy kicsivel többen panaszkodtak közülük székrekedésre is.

Egy 2002-es kutatás azt mutatta ki, hogy a hormonokkal kezelt nők nagyobb valószínűséggel vannak kitéve a szívinfarktus és a stroke veszélyének. Ekkor került be a köztudatba a szója mint kockázatmentes alternatíva. Ugyanakkor Levis leszögezte, hogy nem ajánlja a hőhullámok és a csontritkulás kezelésére a szert.

Dr. Deborah Grady, a Kaliforniai Egyetem munkatársa így kommentálta az eredményt: „Azt gondolom, hogy már éppen eleget próbálkoztunk ez ügyben. Nem kell még több pénzt áldozni a szójára, inkább más megoldást kéne találni a változókorban lévő nők számára.”

Korábban, ha egy tanulmány negatívan nyilatkozott a szójababról, azt mondták róla, hogy valamit elronthattak a kutatók, esetleg nem tartott elegendő ideig a vizsgálat. A mostani azonban éppen elég nagyléptékű volt ahhoz, hogy hinni lehessen neki.

Grady szerint néhány nőnek segít az SSRI nevű antidepresszáns. Mások jógát vagy egyéb relaxációs technikákat javasolnak a kellemetlen tünetek enyhítésére.

(Forrás: Medipress)

1 hozzászólás

  • Hsz. link 2011. szeptember 8. csütörtök, 14:50 Beküldte Beregszászi Károlyné

    Tiszteletem! Igen nagy érdeklődéssel olvasom cikkeiket. A csontsűrűséggel kapcsolatosan én kiállok amellett, hogy a szezámmag mindenek felett! Én a 87 éves Édesanyámnak azt javasoltam és el is készítettem, hogy minden nap a reggeli vagy a délutáni étkezése kapcsán keverjen bele az általam villanydarálón megőrölt szezámm magból egy púpos kávés kanállal és úgy fogyassza az éppen szóban forgó ételt (joghurt, kefir, főzelék stb). A hatás nem maradt el. Ezt már kb. 7 éve gyakoroljuk és eredménnyel !!!! Talán másokon is segíthetek ezzel a tapasztalattal! Ne feledjük, hogy egyik legfontosabb szempont a természetesség, a természetes anyagok bevitele! Beregszásziné

    Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Login to post comments
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Mostly Cloudy PM T-Storms PM T-Storms Partly Cloudy Partly Cloudy
17C 27C 26C 22C 22C
Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat