Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 22., kedd - Júlia és Rita. Holnap Dezső napja lesz.
 
 

Kisebb adagokban a gyerekeknek is egészségesebb az étkezés

Medipress 2012. január 30. hétfő, 13:43
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Azok az ovisok, akik kisebb adag ebédet kapnak, több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak nap közben, állítják a kutatók. Sara Sweitzer táplálkozástudományi kutató leszögezte: oda kell figyelni, hogy a gyerekek mindig az életkoruknak megfelelő élelmiszereket kapják. „Ha azonban már az étkezés elején jóllaknak, kisebb valószínűséggel fogják a végén desszertként elfogadni a zöldságet és a gyümölcsöt” – vélekedett a szakember.

Kisebb adagokban a gyerekeknek is egészségesebb az étkezésA megfigyelésbe tizenhét pennsylvaniai óvodást vonták be, akik különböző mennyiségű sajtos makarónit kaptak ebédre. A menühöz zöldborsót, teljes kiőrlésű zsemlét és tejet szolgáltak fel nekik. A Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatói Jennifer Savage vezetésével úgy tapasztalták, hogy minél több tésztát kapott a kisgyerek, annál kevesebbet fogyasztott a mellé adott egészséges ételekből.

A legkisebb adag tészta 145 kalóriát tartalmazott, ezt a mennyiséget szinte mindegyik gyerek megette. Azonban a legnagyobb, 390 kalóriás adag nagy része is elfogyott. A kis adagot kapók fele, a sok tésztát evőknek mindössze negyede nyúlt hozzá a befejezés után az egészséges ételekhez – olvasható az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban megjelent tanulmányban. Így a teljes ebéd energiaértéke 506 és 315 kalória között mozgott.

Sweitzer szerint probléma, hogy sok szülő felnőtt adagokkal szeretné jóllakatni gyermekét, hogy a kicsi éhen ne maradjon. Egy négyéves azonban nem fog mérlegelni, hogy az egészséges ételeknek is helyet hagyjon a gyomrában.

„Ha a kisgyereknek sokat adunk egy általa kedvelt ételből, addig eszik belőle, amíg el nem telik.Ezután már nem fér beléjük más” – magyarázta a kutató. Ezen kívül az is gyümölcsevésre serkenti a kicsiket, ha a szülők és az idősebb testvérek jó példával járnak elöl.

Login to post comments
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Light Rain Shower PM T-Storms PM T-Storms Partly Cloudy Partly Cloudy
17C 27C 26C 22C 22C
Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat