Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 21., hétfő - Konstantin. Holnap Júlia és Rita napja lesz.
 
 

A diétás üdítők érrendszeri kockázata

Független 2012. február 3. péntek, 08:00
Értékelje az írást
(0 szavazat)

Azok, akik napi rendszerességgel isznak diétás üdítő italt, megnövekedett kockázatnak teszik ki magukat sztrók, szívroham, érbetegség tekintetében. Ezt az eredményt kapta Hannah Gardener kutatásvezető, valamint a Miami Orvostudományi Egyetem és a Columbia Orvostudományi Egyetem munkatársaiból álló kutatócsoportja.

A Northern Manhattan Study 2 564 résztvevőjének adatait elemezték. A kutatást úgy tervezték meg, hogy a sztrók előfordulását, kockázati tényezőit és a betegség kimenetelét határozza meg, vegyes etnikumú városi lakosságon. A kutatók megnézték, milyen gyakran fogyasztanak a kutatás résztvevői üdítő italokat – normált és diétásat –, és ugyancsak 10 éven keresztül megnézték az érrendszerrel kapcsolatos megbetegedéseket.A diétással nem árt vigyázni

A mesterséges édesítőszert tartalmazó üdítő italokat úgy reklámozzák, mint a cukorral édesítettek egészségesebb alternatíváját – mivel nincs benne kalória. A mesterséges édesítővel készült üdítők hosszú távú következményeit az emberi egészségre még nem vizsgálták.

A kutatás eredménye azt mutatta, hogy azoknál, akik naponta ittak diétás üdítő italt, 43%-kal gyakrabban fordult elő érrendszeri betegség, mint azoknál, akik nem ittak egyáltalán, még ha a meglévő érrendszeri állapotot: a metabolikus szindrómát, cukorbetegséget és magas vérnyomást tekintetbe vették is.

A diétás üdítőt nem rendszeresen fogyasztók (pl. havonta-hetente egyszer-kétszer) és a szokásos, cukorral édesített üdítőt fogyasztók körében nem volt nagyobb az érrendszeri kockázat.

Gardener ezt mondja: „Eredményeink arra engednek következtetni, hogy összefüggés van a naponta diétás üdítő italt fogyasztás és az érrendszeri következmények között. Annak a mechanizmusa azonban, hogyan befolyásolja a diétás üdítő az érrendszeri kockázatot, nem világos. További kutatásra van szükség, mielőtt levonnánk a következtetést a diétás üdítő fogyasztásának egészségügyi következményeiről.”

(Forrás: Független.hu)

Kapcsolódó cikkek (cimkék alapján):

Login to post comments
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Showers in the Vicinity Showers Partly Cloudy Partly Cloudy Partly Cloudy
22C 23C 28C 26C 23C
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek