RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 17., csütörtök - Paszkál. Holnap Erik és Alexandra napja lesz.
 
 
2006. szeptember 6. szerda, 08:33

Vízimajom

Az ember evolúciójáról tanított nézetek több sebből véreznek, írja Szendi Gábor, aki cikkében összefoglalta az előtörténetünk homályos pontjait sokkal jobban megvilágító „vízimajom” elméletet. Bár első hallásra meghökkentőnek hangzik, sok tényező arra mutat, hogy az ember eredendően vízi élőlény volt.

Publikálva Nyílt tér
2006. október 19. csütörtök, 09:38

Vegyszerek az étlapon

Mesterséges vegyi anyagokat talált a WWF, a nemzetközi természetvédelmi szervezet európai élelmiszerekben. A tejtermékekben, húsokban, kenyérben kimutatott vegyi anyagok emberek és vadállatok vérében is jelen vannak. Kialakult tehát a vegyi anyag szennyezés láncolata.

Publikálva Nagyvilág
2005. november 21. hétfő, 06:26

A halfogyasztás jót tesz az agyműködésnek

Ha valaki legalább hetente egyszer tengeri halat fogyaszt, akkor az életkor előrehaladásával összefüggő agyteljesítmény-csökkenést akár 3-4 évvel is kitolhatja. Ezzel a következtetéssel zárult az a kutatás, amelyben 3718 – 65 éves vagy idősebb – chicagói lakos étkezési szokásait és agyműködését kísérték figyelemmel több mint hat éven át. A kutatásban részt vevők kérdőívek kitöltésével is segítették a vizsgálatot, megjelölve az általuk fogyasztott ételeket.

Publikálva Nagyvilág
2005. szeptember 11. vasárnap, 23:27

Környezeti mérgek az anyatejben

Az oregoni anyák teje nagy mennyiségű mérgező anyagot tartalmaz. Ezzel az eredménnyel zárult a legutóbbi kutatás, amelyet több környezetvédelmi csoport finanszírozott. A vizsgálatban 40 édesanyától kértek tejmintát, majd megvizsgálták bennük a PBDE gyulladásgátló vegyi adalékanyag és más toxinok jelenlétét. A PBDE-t – teljes nevén polibróm-difenil-étert – a korábban használt PCB (poliklór-difenil) helyett dolgozták ki. A PCB-t a 70-es években tiltották be, miután kiderült, hogy rákkeltő hatású.

Publikálva Nagyvilág

A fejlett országokban egyre nagyobb divat az egészséges táplálkozás. Ma már sok élelmiszerről tudjuk, hogy kimondottan védik az egészségünket, illetve alkalmasak többféle betegség megelőzésére. A szív- és keringési betegségek ellen hatásos fegyver a telítetlen zsírsavakban gazdag tengeri halak fogyasztása, és hasonlóan előnyös az olívaolaj, az olajos magvak beépítése is mindennapi étrendünkbe. Az új irányzatot felismerve az Egyesült Államokban egyre több helyen lehet „szuperételeket” vásárolni.

Publikálva Nagyvilág

A New Hampshire-i Egyetem kutatói szerint a gyulladásgátló segédanyagok – amelyek bútordarabokban, szőnyeg­ekben, mikrohullámú sütőkben és számítógépekben is megtalálhatók – hozzájárulhatnak az Egyesült Államok lakosságának járványszerű méreteket öltő elhízásához.

Publikálva Életmód

Komoly vita van kibontakozóban arról, érdemes-e fogyasztani a tenger gyümölcseit azoknak, akik tenni akarnak egészségük védelméért. A szakértők egyfelől a halak szennyezettségével érvelnek, másfelől viszont a bennük található telítetlen zsírsavak előnyeit sorolják.

Publikálva Életmód
2007. február 13. kedd, 06:05

A korai pubertás és veszélyei

Az idő előtti pubertás egyre növekvő problémát jelent az egész világon. Miközben egyesek az hormonrendszert felborító környezetszennyezést és a növényi ösztrogéneket gyanúsítják ezért, az orvosi szakma teljesen normális jelenségnek könyveli el a dolgot.

Publikálva Egész-ség
2006. november 16. csütörtök, 08:13

Mérgek a szervezetünkben

Patinás gyógyszergyár kutatólabora­tóriumában dolgoztam jó pár éve. Egyszer az üzemorvosi szűrés után hívtak a rendelőből, azonnal menjünk vissza egy kontrollvizsgálatra. Nem akarták ugyanis elhinni, hogy az osztály minden dolgozója kóros mennyiségben fenolt pisilt.

Publikálva Egész-ség
2006. szeptember 25. hétfő, 09:10

Ómegától ómegáig

A szervezet ómega-3 szintje szoros kapcsolatban áll az agy szerotoninszintjével. Ha a depresszió összefügg az ómega-3 hiányos táplálkozással, akkor vajon az ómega-3 pótlása antidepresszáns hatású volna? Erre a kérdésre is keresi a választ cikkünk szerzője.

Publikálva Egész-ség
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 2
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Fair Sunny Partly Cloudy Mostly Cloudy T-Storms
15C 19C 24C 27C 24C
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő