Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 22., kedd - Júlia és Rita. Holnap Dezső napja lesz.
 
 

Paradicsommal a szívbetegségek ellen

Natúrsziget  2011. május 22. vasárnap, 08:00
Értékelje az írást
(0 szavazat)

A rendszeres paradicsomfogyasztás helyettesítheti a magas vérnyomás- és koleszterinszint ellen szedett gyógyszereket, így segíthet megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket áll az Adelaide Egyetem legújabb kutatásainak egyikében.

Magas vérnyomásA Maturitas című szaklapban Dr. Karin Ried által publikált klinikai kutatási anyag szerint a likopin nevű világos vörös pigment, amely a paradicsom, a görögdinnye, a guava, a papaya, rózsaszín grépfrút és a csipkebogyó színét adja, rendkívül gazdag antioxidánsokban, amelyek elengedhetetlenül fontosak a jó egészség megőrzéséhez. Dr. Ried és kollegája Dr. Peter Fakler az elsők között vannak, akik a likopin koleszterinszintre és vérnyomásra gyakorolt hatását összegezték. A kutatók összesen 14, az utóbbi 55 évben készült kutatási anyagot elemeztek.

„Az adatok szerint napi 25 milligrammnál több likopin fogyasztása akár 10 százalékkal is csökkentheti az LDL-koleszterin szintet” – nyilatkozta Dr. Ried.

A paradicsom különösen gazdag likopinban; fél liter paradicsomlé, vagy 50 gramm sűrítmény napi elfogyasztásával máris sokat tehetünk szívünk egészségéért. „A likopin hatása hasonló a kissé magasabb koleszterinszinttel élők alacsony dózisú gyógyszereinek hatásával, azonban a természetes antioxidáns biztosan nem okoz izomfájdalmat, gyengeséget és idegi sérüléseket.”

Dr. Ried szerint a legtöbb likopint a már feldolgozott vagy főzött paradicsomból tudjuk kinyerni, vagy zselatin kapszula formájában meg is vásárolhatjuk. „A bőséges likopin fogyasztás bizonyíthatóan csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek (érelmeszesedés, szívroham, agyvérzés) kialakulásának esélyeit. Az ajánlott adag napi 25-44 milligramm, ennél több likopin beviteléről eddig még nem készültek kutatások, de hamarosan ezt is meg fogjuk vizsgálni.”

(Forrás: medipress.hu)

Login to post comments
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Mostly Cloudy PM T-Storms PM T-Storms Partly Cloudy Partly Cloudy
17C 27C 26C 22C 22C
Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat