A kalciumra is igaz: a több nem biztos, hogy jobb
Natúrsziget 2011. június 10. péntek, 08:00Csontjaink egészsége szempontjából elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű kalciumot vigyünk be a szervezetünkbe. Itt is érvényesül azonban a „több nem biztos, hogy jobb” elv, ugyanis a szükségesnél több kalcium nem jár további jótékony hatással – mutatták ki kutatók.
Az életkor előrehaladtával a csontok kezdik elveszíteni legfontosabb építőelemüket, a kalciumot. Ez pedig a törés és a csontritkulás nagyobb veszélyének teszi ki az embereket, főként a nőket. A károsodások megelőzése érdekében a kevés kalciumot fogyasztó nőknek növelniük kell bevitelüket, hogy elkerüljék a csontritkulás okozta csonttöréseket, ezzel szemben a megfelelő kalciumbevitelt biztosító nőknek nincs szükségük erre.
„A napi 700 mg-nál kevesebb kalciumbevitel a törés és a csontritkulás megnövekedett kockázatával hozható összefüggésbe, a magasabb kalciumbevitel azonban nem csökkentette nagyobb mértékben a kockázatot a kísérletben részt vevő svéd nők körében” – számolt be a BMJ szakfolyóirat május 24-i számában megjelent tanulmányt vezető Eva Warensjo, az Uppsalai Egyetem kutatója.
A kísérlet során a kutatók 61 433 svéd nő adatait elemezték, akik 1914 és 1948 között születtek, és a Svéd Mammográfiai Tanulmányban vettek részt 1987-ben. A 19 éves utánkövetés során az derült ki, hogy a napi 750 mg kalciumot fogyasztó nőkben volt a legalacsonyabb a csonttörés kockázata, viszont akik napi 750 mg-nál többet fogyasztottak, nem tapasztalták a törés és a csontritkulás kockázatának további csökkenését. Sőt, utóbbi esetben megnőtt a csípőcsonttörés esélye.
Az ajánlott napi kalciumbevitel kérdése nem egyértelmű, az egyes országokban különböző mennyiségeket javasolnak. Az Egyesült Államokban például napi 1200 mg-ot, Nagy-Britanniában napi 700 mg-ot, a skandináv országokban 800 mg-ot, Ausztráliában pedig 1300 mg-ot javasolnak a hatóságok. Magyarországon a 31-60 éves korosztálynak 1000, a 60 év felettieknek 1300 mg kalcium bevitelét ajánlják naponta.
(Forrás: Medipress)
2 hozzászólás
-
Hsz. link
2012. július 28. szombat, 08:21
Beküldte
naddig
"A sejtek közötti kapcsolatot szervezetünkben a vérelektrolit biztosítja. A nátrium-, kálium- és klorid ion kényes egyensúlya biztosítja, hogy ez a kapcsolat megfelelően működjön. Bármilyen zavar súlyos következményekkel jár az egyénre nézve. Számos betegség kiváltó oka lehet ez is, köztük a két legelterjedtebb a csontritkulás, és a rák, de férfiak nemzőképességét is rontja.
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Az ókorban desztilláltvíz ivással és hozzá sóskenyér evéssel gyógyítottak számos betegséget, mert megfigyelték, hogy valójában ezek hiánya okozza a legtöbb betegséget.
Az emberi test sótartalmának 27 %-a a csontokban, kristályos formában tárolódik. Ez szerepet játszik a csontok keménységében, tehát a sóhiány is felelős lehet a csontritkulás kifejlődéséért. A csont sótartalmát csak a vér létfontosságú normális szintjének biztosítása miatt használja a szervezet. Az alacsony sófogyasztás a sejt elsavasodásához járul hozzá. Az erős savas közegben a sejt károsíthatja a DNS szerkezetét, és rákos megbetegedéshez vezethet. Kísérleti mérések megmutatták, hogy számos rákos betegnél alacsony sószintet mértek a testben."
http://hungarianrealnews.com/news.php?readmore=39
http://www.nlcafe.hu/gasztro/20100920/csontritkulas_ellen_szezammaggal_5_kiprobalt_recept/
-
Hsz. link
2012. július 9. hétfő, 22:19
Beküldte
Vajas Ferencné
Természetesen fontos a kalcium. Most már csak az a kérdés,miből fedezzük a napi szükségletet? Sajnos a termőföldek ma már koránt sem tartalmazzák ezt a fontos elemet, és a nagyüzemi állattartás sem igazán erről szól. Nem véletlen, hogy a csontritkulás egyre fiatalabb korban jelenik meg.
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.











