Válasz egy olvasónk hozzászólására
Homeopátia = kuruzslás! Vagy mégsem?
Dr. Sebő Zsuzsanna 2010. május 12. szerda, 08:00Homeopátiás orvos tanácsadónknak, dr. Sebő Zsuzsannának továbbítottuk egyik látogatónk, Bakos Gábor kemény hangú hozzászólását, amelyet egyik régebbi cikkünkhöz fűzött hozzá. Alább közöljük olvasónk véleményét, majd a doktornő válaszát.
2007 decemberében jelent meg a Homeopátia: kuruzslás az egész? című írásunk. Két és fél évvel később, idén áprilisban szólt hozzá a cikkhez Bakos Gábor. Idézzük.
„Mint vegyészettel igencsak kapcsolatban lévő személy, nyugodtan kijelenthetem, hogy a víznek (meg más oldószernek sem) semmiféle »átvivő hatása« nincs. Persze, egy vegyület által kiváltott hatás korántsem biztos, hogy lineáris a dózissal, továbbá a hatás egyénenként is eltérhet. Így, bizonyos esetekben, bizonyos egyénenként egy hígabb forma eredményezheti ugyanazt a gyógyító hatást, mint a gyógyszer normál adagolása - mellékhatás nélkül. De: hangsúlyozni kell, hogy ez nem a víz »átvivő hatása« miatt következett be, hanem egyszerűen amiatt, hogy adott esetben a gyógyító hatáshoz az a koncentrátum is elegendőnek bizonyult.
A gyógyszeripar hatalmas üzlet. Fillérekért előállíthatóak fejfájás-, fájdalomcsillapítók, vitaminok, stb. Ezeket több 1000% vagy 10000%-os haszonnal el lehet adni, mert hatásuk azonnali. Ebből az üzletből akarnak lecsípni a homeopátiás szerek gyártói - akik maguk nem képesek a gyógyító vegyületeket előállítani - azzal, hogy a mások által legyártott szereket felhígítva eladják.
Nem szabad bedőlni a homeopátiának! A személyre szabott kezelést arra kell(ene) felhasználni, hogy a gyógyszerek dózisait valóban egyénileg állítsák be! (Hisz a gyártók által ajánlott adag akkora, amely biztosan minden egyénnél kifejti hatását, azaz a legtöbb embernél – valóban – túladagolt.)"
Sebő doktornő válasza
Tisztelt Bakos Úr!
Minden egyes mondatával egyetértek, és bár a bevezető kijelentése homeopátiaellenes, mi több, kissé demagóg, minden egyes mondata a homeopátia mellett szól, és ezt ezúton is köszönöm. De nézzük csak:
„.nyugodtan kijelenthetem, hogy a víznek (meg más oldószernek sem) semmiféle »átvivő hatása« nincs." Így igaz, de a homeopátiás szereknek nem sok közük van a víz átvivő hatásához. Azonban ha már a vízről beszélünk, legyen ez a példánk. Ha egy sima víztükröt egyszerű tükörként használunk, a látott információt, azt, hogy a saját alakunkat látjuk viszont, nem vonjuk kétségbe. Ennek ellenére a víztükör nem létrehozója, csak közvetítője a sziluettünknek.
„...egy vegyület által kiváltott hatás korántsem biztos, hogy lineáris a dózissal, továbbá a hatás egyénenként is eltérhet". A homeopátia egyik alaptörvényét fogalmazta meg. A homeopátiás szerek hatása valóban nem a dózistól függ, és a legszigorúbban egyénre szabott a kezelés.
„... adott esetben a gyógyító hatáshoz az a koncentrátum is elegendőnek bizonyult". Ha Ön vegyész, akkor tudnia kellene, hogy 100 a kilencediken (vagyis: 1009) hatványú hígítástól kezdve már az eredeti anyag egyetlen molekulája sem található az oldatban (Avogadro), a homeopátiás kezeléseket pedig sokszor a 100-as szám 30., 200., 1000., vagy akár 10 000. hatványával végezzük. Így ez az érve nem állja meg a helyét.
„A gyógyszeripar hatalmas üzlet. Fillérekért előállíthatóak fejfájás-, fájdalomcsillapítók, vitaminok stb. Ezeket több 1000% vagy 10 000%-os haszonnal el lehet adni, mert hatásuk azonnali." Megint egyetértünk, és többek között ezek a gyógyszercégek a fő szponzorai a homeopátia ellen indított támadásoknak. Azt azért nem vetném a szemére egyik gyógyszergyártónak sem, hogy profitorientált, hiszen ez a fennmaradásuk alapfeltétele. Ön nem a fizetéséért, a haszonért dolgozik, tevékenykedik? Ha ez tisztességes eszközökkel történik, nincs is benne kivetni való, akár hagyományos, akár homeopátiás gyógyszerről van szó.
„Ebből az üzletből akarnak lecsípni a homeopátiás szerek gyártói – akik maguk nem képesek a gyógyító vegyületeket előállítani – azzal, hogy a mások által legyártott szereket felhígítva eladják." A homeopátiás szerek kiindulási anyagai nem a kész gyógyszerek, hanem a természetben fellelhető anyagok, ezt már szinte minden laikus is tudja. Talán ha vette volna a fáradságot, hogy egyetlen egy ismertetőt elolvasson, mielőtt beküld egy hozzászólást, akkor nem került volna a tájékozatlansága a nyilvánosság elé. Nem kell sokat kutakodnia, elég, ha a honlapunkon megjelent cikkekből szemezget egy kicsit.
"Nem szabad bedőlni a homeopátiának!" Ezzel is teljesen egyetértek, nem bedőlni kell, hanem meg kell ismerni az alapokat, esetleg ki kell próbálni, és ennek alapján dönteni az elfogadásról vagy elutasításról.
„A személyre szabott kezelést arra kell(ene) felhasználni, hogy a gyógyszerek dózisait egyénileg állítsák be"! Igaz, ez egy homeopátiás alaptörvény, köszönöm, hogy leírta.
„Hisz a gyártók által ajánlott adag akkora, amely biztosan minden egyénnél kifejti hatását, azaz a legtöbb embernél – valóban – túladagolt)." Csak egyetérteni tudok ezzel is.
Írják meg tapasztalataikat
Tisztelt Bakos Úr! Amint látja, sok mindenben egyetértünk, éppen ezért nem látom tisztán, minek alapján vonta le a következtetését, miszerint a „homeopátia kuruzslás", hiszen számos homeopátiás alaptörvényt ír le saját gondolataként. Ön bizonyára jól képzett szakember, talán ha a homeopátia alapjainak a megismerésére is szakítana egy kis időt, nem jutott volna erre a csacska következtetésre. Persze ez a vélemény szíve-joga, de érveljen, hozzon adatokat, tapasztalatokat.
Ezzel az érveléssel magam is élhetnék, a több mint 15 éves homeopátiás gyakorlatom eredményei alapján, de inkább kérjük az olvasóinkat, írják meg véleményüket, tapasztalataikat a homeopátiás szerekről, azok hatásáról, a homeopátiás kezelésekről.
Bízom benne, hogy olvasóink reagálása alá fogja támasztani véleményemet, és Önt is gondolkodásra és megfontoltabb véleménynyilvánításra készteti.
Tisztelettel:
Dr. Sebő Zsuzsanna
gyermekorvos, homeopata, a Natúrsziget homeopátiás szakértője
Életmód-tanácsadás
7 hozzászólás
-
Hsz. link
2010. július 29. csütörtök, 11:30
Beküldte
Péter Tünde
Sajnos a "nem tudás"gyakran ehhez hasonló véleményeket szül.Én egy 7 és 10 éves kislány édesanyja vagyok.A kissebbik lányom 6 hónapos volt, amikor megállapították röntgennel(akkor már kb.2 hónapja köhögött, láz és más tünet nélkül), hogy tüdőgyulladása van.Természetesen antibiotikumot írtak fel neki,ami ugyan a tüneteit nem enyhítette, viszont hasmenést, hányást okozott neki.Akkor még sajnos nem ismertem a homeopátiát nagyon, bár alkalmaztam a másik lányomnál eredményesen.Felhívtam az ismerős homeopátiás orvost, aki Antimoniumot javasolt, napi 1 golyócskát.A kislányom köhögés nélkül végig aludta az éjszakát, majd felszakadt a köhögése és 1 hét alatt teljesen meggyógyult.A háziorvosunk ezek után kijelentette, hogy a homeopátia méreg.Én erre nem szóltam semmit, csendben orvost váltottam és kidobáltam az addig felraktározott köptetőket és egyéb allopátiás gyógyszereket.Azóta sem volt más gyógyszerre szükségünk, nagyon ritkán betegek a lányaim és homeopátiával szinte órák alatt meggyógyulnak.
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
-
Hsz. link
2010. július 19. hétfő, 14:14
Beküldte
czmor
Én is tiszta szívvel tudom ajánlani mindenkinek a homeopátiás kis golyókat nekem nagyon sokat segített, én gyógyszereket nem is szedek valóban nagyon jó dolog és ha lehet akkor másoknak is ajánlom tisztelettel czmor
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
-
Hsz. link
2010. május 14. péntek, 06:33
Beküldte
ritakori
A homeopátia hatásosságában még sokan kételkednek. De ez inkább abból fakadhat, hogy egyáltalán nem ismerik, s nem is akarják megérteni a hatásmechanizmus lényegét. Több olyannal is találkoztam, aki kipróbálta, de nem tartotta be az alapvető tárolási-alkalmazási szabályokat. Ezután persze a hatástalanságról beszél...
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Első gyermekem megszületése előtt nem tudtam szinte semmit a homeopátiáról. Viszont elhatároztam, minél kevesebb káros anyagot-vegyszert szeretnék bejuttatni családom szervezetébe. Így homeopátiás terápiát is alkalmazó gyerekorvost választottunk. Kisfiam 34 hónapos, még semmiféle gyógyszert nem kapott-lázcsillapítót kivéve. Bármilyen apró megfázása volt- bár ez is csak egyszer-kétszer- homeopátiás szerrel kezelve rövid időn belül gyógyult. Immunerősítésre is használjuk.
Azóta az egész család gyógyszermentesen él.
Tavaly átestem egy mandulaműtéten, a sebgyógyulásom az átlaghoz képest gyorsabb volt homeopátiával.
Három hónapja született meg második gyermekünk. A szülésnél párom segítségével szintén homeopátiás szereket szedtem. Fájásokkal együtt 20 PERC alatt született meg a kis babánk. A szülésznő csak annyit jegyzett meg: 10 perc alatt ment végbe nálunk az, ami más anyának 4-5 óra. Könnyű szülés volt. Az orvosok is hitetlenkedtek: "Hogy csinálta?" "Ilyen csak a mesében létezik."
Nagyon gyorsan regenerálódtam...
Ha mindezt "kuruzslásnak" nevezi valaki-tegye, szíve joga.
De időben és jól alkalmazva csodálatosan hatnak ezek a szerek. Én csak ajánlani tudom a megismerésüket mindenkinek, aki a hagyományos orvoslás gyógyszertúladagoló módszereitől tart.
Vuityné Rita
-
Hsz. link
2010. május 13. csütörtök, 16:41
Beküldte KristálZita
Mi is homeopátiázunk, a kezdetekkor még Sebő doktornőnél végeztem tanfolyamot Pomázon. Ma már repertorizációs programot is használok, annyira belemélyedtem a témába.
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Hadd írjam le legkézzelfoghatóbb tapasztalatunkat.
Kislányom mogyoróallergiás. Hányingert és nyelv-száj viszketést, valamint kiütéseket okoz, ha véletlenül mogyorót fogyaszt. Mivel az elfogyasztott dolgokat ilyenkor kihányja, de utána jobban is lesz, először a Nux vomica-t próbáltam meg nála, ami egyáltalán nem vált be. Egyik alkalommal az Ipeca-t vetettem be. Ez hatott! A hányinger az összes tünettel együtt 10 perc alatt elmúlt! Ez - és hogy nem elsőre találtuk meg a szerét - világosan bizonyítja hogy szó sincs kuruzslásról, placebohatásról. Azóta mindenhová viszi magával az Ipeca-t, ott van a táskájában és már számtalan "baleset" esetén nyújtott neki segítséget ez a bogyócska.
Sok sikert kívánok Sebő doktornőnek a munkájában! Nagyon szépen és intelligensen válaszolt a hozzászólónak.
Kristál Zita
-
Hsz. link
2010. május 13. csütörtök, 06:36
Beküldte
blauka
A doktornőnek igaza van! A homeopátiás szerek is hatékonyak, ha azt időben, és a megfelelő szert választva kezdjük el! Saját tapasztalatom, hogy hatásossága bizony azonnali! Kisfiam betegsége igen összetett, és sajnos kisérő tünete az epilepszia! Érzékenysége miatt, kevés gyógyszerrel élünk, és néha ugy érzem, valamire szükségünk lenne még hozzá...Egy sorstársunkkal beszélgetve kaptam azt az ajánlatot,hogy amikor látom kisfiamnál a tünet jelentkezését, azonnal adjak szájába 1 golyócska Belladonnát. És nem tudom mi rejtőzik abban a kis golyócskában, de hatásos! Mert a félig már tudatán kivül lévő kisfiamnál a rohamot megállitja!
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
-
Hsz. link
2010. május 12. szerda, 13:14
Beküldte
Ágnes Kádár
Hiszem, ha látom! Ebből indultam ki, mikor egy íriszdiagnosztikai vizsgálatra - kíváncsiságból - bejelentkeztem. Nem manapság, amikor Dunát lehetne rekeszteni az íriszvizsgálókkal, hanem még a kezdetekkor 1995-ben. Ami miatt elvitt a kíváncsiság, azonnal kiderült: gyomorhurut miatti fájdalmak. Kaptam receptet is a hurut megszüntetésére, melyet a Bécsi út határon túli végénél lehetett akkoriban még kiváltani. Apró golyócskákat kaptam barna üvegben. Szigorúan meghatározott időben és módon kellett bevenni. A 3-4. bevétel után észrevettem, hogy nem fáj a gyomrom. Azóta sem! Ekkor kezdtem el a homeopátia után érdeklődni, megérteni a hatásmechanizmusát. Megértettem, elfogadtam, azóta használom. Mindenkinek ajánlom, ha tanácsot kérnek tőlem. Adott már a lehetőség orvos végzettségű homeopaták megkeresésére. Ha elhiszem, hogy az allopátiás gyógyítási elv alkalmazásával elmúlnak tünetek (görcsoldók, fájdalomcsillapítók), miért ne hinném el, hogy a homeopátiás elv alkalmazásával megszűntethető a kiváltó ok! Galilei jut az eszembe ilyenkor: És mégis mozog a Föld! Csak azért, mert valaminek MÉG nem tárták fel a legmélyét, attól még működik! Születésem idején még ismeretlen volt a műanyag. Ma már nem élünk nélküle. Amit ma még nem tudunk bebizonyítani, az lehet, hogy a holnap alapját adja.A tudomány nemcsak mélységében tárja fel életünket, hanem magaslatokban is új ismereteket tár fel. Hitetlen legyek, csak azért, mert túl nagy ez a távolság?
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
-
Hsz. link
2010. május 12. szerda, 11:18
Beküldte
fabrika
En szemely szerint a Doktornovel ertek egyett. 15 evig nem tudtak a huvelyi gombas fertozesbol kigyogyitani,es nem egy orvosnal voltam.Aki tudja milyen kinzo betegseg ez barmit megtenne,hogy megszabaduljon tole.Szinte az osszes patikaban kaphato gyogyszert felirtak,0 eredmennyel.A homeopatiaval sikerult,azota is nagyon halas vagyok a borgyogyaszomnak.
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.











