Kedves Látogatóink! Finanszírozási nehézségeink szponzor híján – 15 éves működés után – bennünket is arra kényszerítenek, hogy fogjuk vissza a tempót. Ezért már nem közlünk új cikkeket, de továbbra is elérhetők a keresőink, a holdnaptár, a kínai horoszkóp és a másfél évtized alatt megjelent írásaink.
Reméljük, hogy hamarosan lesz olyan üzleti partnerünk, aki akár tulajdonosként, akár üzemeltetőként lát fantáziát a Natúrszigetben, és kész tovább működtetni, fejleszteni az oldalunkat.
Továbbra is vigyázzanak magukra és szeretteikre!

Szteroidfogyasztó tinédzserek

Egyre több amerikai tini lány használ testépítő szteroidokat – nem azért, hogy az izmait fejlessze, hanem hogy testét kecsesebbé varázsolja. A legmenőbb divatmodelleket és filmsztárokat tekintik példaképüknek, és hozzájuk hasonló alakra vágynak. A lányok, akik között még 9-10 évesek is akadnak, elsősorban tesztoszteron tablettákat, injekciókat és krémeket használnak. Gyakran ugyanazokról a fiatalokról van szó, akik az étkezéssel összefüggő, különféle egészségi problémákkal küzdenek.

A szteroidfogyasztás már a 90-es években megkezdődött a tinik körében, napjainkra pedig soha nem látott méreteket öltött. Az általános iskola felső tagozatába járó lányok 5, a középiskolás tinik 7%-a ismerte be, hogy legalább egyszer már kipróbált valamilyen anabolikus szteroidot.

A michigani egyetem professzora, Lloyd Johnston úgy nyilatkozott, hogy „a tinik szteroidfogyasztása a pedofíliához hasonlítható titkos viselkedés”, és méreteit tekintve alig marad el mögötte.

Az oregoni egyetem sportegészségügyi tanszéke felmérést végzett a kamasz lányok szteroidfogyasztásáról. Ez kimutatta, hogy az oregoni szteroidfogyasztó lányok kétharmada nem a sportteljesítményének javítása céljából folyamodott ezekhez a szerekhez, hanem egyszerűen csak csinosabb akar lenni.

A lányok által leggyakrabban alkalmazott tesztoszteron, vagyis férfi nemi hormon komoly mellékhatásokkal jár. Ezek között a leggyakoribbak: akne, kisebb mellek, mélyebb hang, szabálytalan menstruáció, a test szőrösödése (az arcé is), depresszió, paranoia. Emellett ezek a szerek fokozzák a szívroham, a szélütés és egyes rákbetegségek kialakulásának kockázatát.