RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 21., hétfő - Konstantin. Holnap Júlia és Rita napja lesz.
 
 
2012. április 25. szerda, 13:46

Az egészséges üdítőkben is sok a cukor

Egy nemrég végzett felmérés tanúsága szerint az emberek általában lebecsülik az egészségesnek titulált italok cukortartalmát. A Glasgow Egyetem szakértői 2000 britet kértek fel, hogy saccolják meg, mennyi cukor található az egyes üdítőitalokban. Meglepő módon a legtöbben a szénsavas üdítők cukortartalmát túl-, a gyümölcslevek és ízesített ásványvizek cukortartalmát viszont alábecsülték.

Publikálva Egész-ség
2012. április 19. csütörtök, 13:53

A szénsavas üdítő a gyereket is megbetegítheti

A tudósok már a gyerek szemén látják a károsodást, amit a szénsavas üdítők és a túl sok szénhidrát okoz. A Sydney Egyetem Westmead Millenium Kutatóintézetének munkatársai a világon elsőként mutatták ki, hogy azoknak a 12 éves gyerekek, akik egynél több üveg szénsavas üdítőt isznak egy nap, szűkebbek a szemfenéki artériáik. Ez növeli az esélyét a későbbi szívbetegségeknek és magas vérnyomásnak.

Publikálva Egész-ség
2011. december 14. szerda, 14:30

Veszélyes almalé?

Igen, igaz. Az almalé káros lehet az egészségre, de nem a közszájon forgó arzén miatt, mely nyomokban található benne. Bár a kormány valóban módosítani akarja az arzéntartalommal kapcsolatos szabályozást, az ital inkább a derékbőségre és a fogakra jelent veszélyt. Az almalében található némi tápanyag, sok-sok kalória, és néha több cukor, mint a szénsavas üdítőkben.

Publikálva Egész-ség
2011. november 2. szerda, 14:00

Agresszívvé tesznek a szénsavas üdítők?

Azok a tinédzserek, akik sok szénsavas üdítőt fogyasztanak, hajlamosabbak az erőszakos viselkedésre is – derült ki egy új kutatás eredményeiből. Bár a tanulmány szerzői is elismerik, hogy az üdítők nem közvetlen kiváltói az agresszív viselkedésnek, a magas cukor-és koffeintartalmuk azonban hozzájárulhat az ilyen magatartáshoz. „A szénsavas italok túlzott fogyasztása amolyan piros zászlóként jelezhetik számunkra, hogy valami baj van” – magyarázta a kutatás vezetője, Sara Solnick, a burlington-i Vermont Egyetemről.

Publikálva Egész-ség
2011. július 6. szerda, 14:00

Valójában hízlalnak a diétás üdítők?

Az édes finomságok kalóriamentes változatai, a diétás üdítőitalok a kutatók szerint mégis hízlalhatnak.

Publikálva Egész-ség

Svéd kutatók által végzett vizsgálatokból kiderült, hogy naponta 2-5 pohárnyi édes üdítőital elfogyasztása másfélszeresére növeli a hasnyálmirigyrák kialakulásának kockázatát. Azoknál az embereknél, akik már eleve túlsúllyal küzdenek, ez a rizikó a kétszeresére nő.

Publikálva Nagyvilág
2005. október 20. csütörtök, 07:43

Óvodások játéka: kérsz egy italt vagy cigarettát?

Érdekes kísérletet végeztek viselkedéskutatók amerikai óvodásokkal. Játékból partit szervezhettek barátaiknak, ismerőseiknek úgy, hogy előtte „bevásárolhattak” egy speciális játékboltban. A kutatók azt tapasztalhatták: a picik közül többen tartották szükségesnek, hogy italt és cigarettát is beszerezzenek a meghívottak számára, ha az ő szüleik is ittak és dohányoztak.

Publikálva Nagyvilág

Egyre nagyobb gondot okoz az Európai Unió országaiban is az elhízás. Immár odáig jutottunk, hogy minden negyedik gyermek túlsúlyos. Az EU egészségügyi biztosa, Markos Kyprianou úgy véli, mindent meg kell tenni azért, hogy a gyermekeket ne találják meg a chipset és más „rágcsálnivalókat” reklámozó hirdetések. Az EU-biztos hozzátette: az elhízott gyermek később is számos egészségi problémával néz majd szembe. Szerinte egyébként a legrosszabb a helyzet Dél-Európában, valamint az unióhoz legutóbb csatlakozott közép- és kelet-európai országokban.

Publikálva Nagyvilág

Aki túlságosan gyakran, havonta többször is iszik kólát, az elősegíti, hogy a csontjai törékenyebbé váljanak. Azoknak a nőknek, akik el akarják kerülni a csontritkulást, érdemes erősen korlátozniuk vagy elhagyniuk a kólaféleségek ivását – javasolják amerikai kutatók.

Publikálva Életmód
2006. augusztus 22. kedd, 08:25

Génpiszka és allergia

„Az olyan diktatórikus ideológiák, amelyek lealacsonyítják az embert azzal, hogy tárgynak tekintik, míg az alap emberi jogokat megsértik, aggasztó eljárások megjelenését idézik elő a biotechnológia kínálta lehetőségek bizonyos használatával.” II. János Pál Pápa, Vatikán
Bizonyára mindenki emlékszik a 90-es évek egyik amerikai tévésorozatára, aminek a címe McGyver volt. A géntechnológiáról mindig ennek a különleges, erőszakot nem alkalmazó ügynöknek a „kémiai” kísérletei jutnak eszembe. Ki az, aki elhiszi, hogy pl. a szájöblítőbe lefolyótisztítót öntve pontosan az a szer keletkezik, aminek a segítségével McGyver kiszabadul éppen esedékes szorult helyzetéből?

Publikálva Életmód
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 2
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Fair Showers Partly Cloudy Partly Cloudy Partly Cloudy
25C 23C 28C 26C 23C
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek