RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. május 17., csütörtök - Paszkál. Holnap Erik és Alexandra napja lesz.
 
 

Friss kutatások szerint, az igény szerint táplált csecsemők később magasabb IQ-val fognak rendelkezni, és jobban teljesítenek az iskolai tanulmányaik során is. Az Essex és az Oxford Egyetem szakemberei három különböző csoportot vetettek össze, az egyikbe azok az anyák tartoztak, akik időre etették gyermeküket, a másikba azok, akik szintén ezt tervezték, de nem tudták megvalósítani, a harmadikba pedig azok, akik igény szerint adtak enni gyermeküknek, amikor az jelezte, hogy éhes.

Publikálva Test-lélek-szellem
2012. február 2. csütörtök, 13:40

Csökkentheti az IQ-szintet a csoportos munka

Lehet, nem járunk messze az igazságtól, amikor egy-egy munkahelyi megbeszélés után viccesen megjegyezzük, hogy „leépültünk agyilag”. A legújabb kutatások szerint a csoportos munka ugyanis csökkentheti az IQ-szintet. A kis csoportok dinamikája, mint például egy zsűrié, vagy egy tárgyalócsoporté vagy akár egy koktélparti résztvevőié a Virginia Műszaki Egyetem Carilion Kutatóintézetének tanulmánya szerint megváltoztathatja egyes érzékeny emberek IQ-ról szóló megnyilvánulásait.

Publikálva Test-lélek-szellem

Egy, texasi egyetemi kutatók által végzett vizsgálatban nagy koncentrációjú mérgező anyagot találtak több édesanya tejében. A perklorát nevű anyagot elsősorban rakéta-hajtóművek, ipari robbanóanyagok és a tűzijátékok juttatják a levegőbe. A perklorát elsősorban a pajzsmirigy megbetegedéseiben játszik szerepet, és különösen veszélyesnek minősül a gyerekek számára. Számos amerikai államban kimutatták a jelenlétét az ivóvízben és egyes zöldségfélékben is.

Publikálva Nagyvilág
2006. augusztus 31. csütörtök, 07:15

Tejcukorérzékenyek, figyelem!

A laktóz intolerancia kialakulásának többnyire genetikai okai vannak. Amikor még nem háziasítottunk olyan állatokat, melyek tejet adtak volna, az emberek genetikai felépítése eltérő volt a maihoz képest, így az anyatejről való leválasztás után senki sem tudta tovább a tejcukrot megemészteni. Az idők folyamán a változó körülményekhez valamilyen szinten igazodott szervezetünk, így kezdtek kialakulni olyan variánsok, akiknél a tejcukor lebontásához szükséges enzim szoptatás után is megmaradt, ugyanis az emlősökben – a szoptatási periódus után – a vékonybél laktázaktivitása mindig megszűnik.

Publikálva Életmód
2006. október 27. péntek, 10:07

A szoptatás és az intelligencia

A szoptatással táplált csecsemők értelmesebbek, mint a cumisüvegből tápláltak, de ennek a ténynek nincs semmi köze a tej mint táplálék összetételéhez, inkább más tényezőktől függ. Ezt állapította meg a British Medical Journal című szakfolyóiratban megjelent tanulmány.

Publikálva Egész-ség

A figyelemhiányos/hiperaktivitás zavar (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, továbbiakban: ADHD) tárgyalásakor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy már régen nemcsak tudományos, hanem üzleti kérdés is. Miként az antidepresszánsokkal kapcsolatban is napvilágra került (lásd Depresszióipar című könyvem /Sík kiadó, 2005/), a gyógyszeripar és az orvostudomány kibogozhatatlanul összefonódott.

Publikálva Egész-ség
2006. május 24. szerda, 05:49

Mérgező italunk: a tej

Az emberek fejében sok kedves emlék él a vasárnapi habos kakaóról, a tejeskávéba lógatott kifliről, a nagymama madártejéről, amelyen jéghegyként úszkáltak a tojásfehérje habgaluskák. Emlékszem, ahogy Ibolya tehén befordult az utcánkba, kitártuk neki a kaput és beballagott az istállóba a helyére. Emlékszem a frissen fejt meleg, habos tej varázsára, amit nagymamám öntött a bögrémbe. Nemzedékek nőttek fel úgy, hogy a tej: élet, erő, egészség. „Tejet minden gyermeknek” – hirdetik a politikai programok, az anyukák agyába döngölőgéppel verik bele, hogy gyerekeik nem fognak felnőni, csontjaik csenevész pálcikák maradnak, fogaik szétmállnak az első harapástól, ha nem kapnak elég tejet. Orvosok, védőnők, diétás magazinok, és egyáltalán mindenki úgy gondolja, a legjobb, amit tehetünk önmagunkkal és gyermekeinkkel, ha vedeljük a tejet.

Publikálva Egész-ség

A mai egyetemi orvoslás árnyoldala a krónikus betegségek kezelése. Gyakorlatilag az orvostudomány fejlődése ellenére máig megoldatlan problémát jelentenek a degeneratív betegségek, a rendelkezésre álló terápiák révén csupán a tünetek enyhíthetők, de végleges gyógyulásról nem beszélhetünk. Létezik azonban más út is, amit Dr. Flórián Sándor belgyógyász, homeopata, akupunktőr, holisztikus orvos az elmúlt hetekben megjelent Gyógyulhatsz, ha akarsz! című könyve ismertet. Alább egy hosszabb részletet olvashatnak a kötetnek a bélflórával és a belek eredeti mikroflórája egyensúlyának helyreállításával foglalkozó fejezetéből.

Publikálva Egész-ség
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Fair Sunny Partly Cloudy Mostly Cloudy T-Storms
15C 19C 24C 27C 24C
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő