RSS RSS
Kövessen minket:Kövessen minket Twitter-enTwitter, Kövessen minket Facebook-onFacebook vagy
2012. február 9., Csütörtök - Abigél és Alex. Holnap Elvira napja lesz.
 
 
2012. január 2. hétfő, 08:00

Táplálkozás és elmeműködés

Ha az idős emberek egészségesen táplálkoznak, a vérükben levő különféle vitaminok és az omega-3 zsírsavak miatt jobb mentális (elmebeli) teljesítményt nyújtottak és kisebb mértékű volt az agysorvadásuk – mutatták ki az Oregon Egyetem kutatói. A kutatásról a Neurology című folyóirat számolt be.

Publikálva Nyílt tér

Mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor egy ízletes étel láttán – vagy akár csak a hallatán – összefut a nyál a szánkban. Egy friss tanulmány szerint azonban valójában az étel gondolatától még nem indul el az ember nyálelválasztása. Akkor mégis mi áll a jelenség hátterében? A vizsgálat során a kutatók arra voltak kíváncsiak, vajon megvan-e az emberben is az a reflex, ami a kutyákban például megvan, hogy már az étel gondolatára is megindul a nyálelválasztásuk.

Publikálva Nagyvilág
2011. október 29. szombat, 08:00

Folsavat minden várandósnak!

A Journal of the American Medical Association című szaklapban megjelent friss tanulmány szerint azok a gyerekek, akiknek édesanyja a terhessége előtt és alatt folsavat szedett, kisebb valószínűséggel fog három éves kora körül beszédgondokkal szembesülni. A norvég tanulmány szerzője, Christine Roth, az oslói Norvég Közegészségügyi Intézet doktorandusza arról számolt be, hogy a fogantatást megelőző négy, illetve az azt követő nyolc hét során folsavat szedő kismamák gyermekeinél csupán fele akkora arányban fordulnak elő nyelvi problémák, mint azoknál, akik nem szedtek ilyen készítményt.

Publikálva Egész-ség

Az, hogy milyen táplálkozási módot követünk hosszú időn át, meghatározza, milyen baktériumközösség alakul ki a bélrendszerünkben. „Köztudomású, hogy a táplálkozás befolyással van az egészségre, de hogy milyen módon befolyásolja a diéta az egészséget, nem tudjuk pontosan” – mondja Frederic D. Bushman mikrobiológus professzor, aki az emésztőrendszeri baktériumtípust megállapító kutatást vezette a Pennsylvania Egyetemen.

Publikálva Nagyvilág

Már a várandóság, illetve a szoptatás idején is érdemes olyan ételeket fogyasztaniuk a kismamáknak, amiket szeretnék, hogy a kisbabájuk is megegyen, mivel a legújabb kutatások szerint már ilyenkor is hatással lehetnek az ételek a baba ízlelésének kialakulására.

Publikálva Életmód

A Kalifornia Egyetem (Irvine) kutatói segítenek megérteni, miért olyan nehéz abbahagyni a burgonyaszirom vagy az olajban sült krumpli evését, miért nem tudunk megállni egy-két szemnél. Ne a szénhidrátot hibáztassuk! Egy meglepő biológiai mechanizmus az, ami olyan ellenállhatatlanná teszi előttünk ezeket a zsíros ételeket. Természetes, marihuana-szerű anyagok – endokannabinoidok – keletkeznek a szervezetben a zsíros étel hatására.

Publikálva Egész-ség
2011. június 16. csütörtök, 14:00

Miért sóvárgunk annyira az édességek után?

Van egy kérdés, amely a fogyókúrázókat és a tudósokat egyaránt foglalkoztatja: miért sóvárgunk gyakrabban az édes, zsíros ételek, mint egy szép, érett alma után?

Publikálva Egész-ség
2011. március 18. péntek, 14:00

Csípős, édes, savanyú, keserű, sós

Hogyan erősíthetjük szervezetünket a táplálkozással? A kínai orvoslás szerint a táplálkozásnak fontos szerepe van az egészség megőrzésében. Az élelemnek gyógyító erőt tulajdonítanak, nézetük szerint az egyes ételek több szervre is pozitív hatást fejtenek ki.

Publikálva Egész-ség
2010. december 7. kedd, 08:00

Táplálkozás köszvény esetén

A köszvény egyike napjaink jólét-betegségeinek, a kiegyensúlyozatlan, főként hústartalmú táplálkozással és alkoholfogyasztással hozzák kapcsolatba. A köszvényt a reuma egyik megnyilvánulási formájának tartják. A célzottan egészséges táplálkozás pozitíven befolyásolhatja a köszvény lefolyását, és csökkentheti tüneteit.

Publikálva Életmód
2010. november 18. csütörtök, 19:00

Mi van a gyorséttermi csirkében? (1.)

Józan ésszel az ember azt gondolná, hogy csirke. A legtöbb mai gyorséttermi lánc csibefasírtjainak azonban legfeljebb a fele darált csirke, ha egyáltalán van benne ilyesmi! Ezen kívül – vagy helyette – sok minden mást is tartalmaznak, főleg tartósítószert és műanyagokat, és ha elfogyasztunk, megbetegedhetünk tőle. Bár elsőre olcsónak tűnik, hosszú távon valójában igen drágán fizetünk érte.

Publikálva Egész-ség
<< Első < Előző 1 2 3 Következő > Utolsó >>
1. oldal / 3
Partnereink
Hirdetés
Hirdetés
 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
 
Belépés
    
 | 
Hírlevél fel/leiratkozás
Találkozzunk a Facebookon is!
Időjárás
Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap Hétfő